Vad gör vi när flygstrejken är ett faktum?
Ingen har väl undgått den senaste veckans flygstrejk som hann komma till den 7:e dagen av inställda flyg innan parterna hittade en lösning.
En flygstrejk drabbar givetvis alla resenärer hårt. Ett missat affärsmöte, en efterlängtad resa med familjen eller ett kärt återseende som uteblir. För oss och våra kunder är det en konferensresa med en större grupp deltagare som blir påverkad på ett eller annat sätt, programpunkter eller möten som får skjutas upp, aktiviteter och upplevelser som får justeras och anpassas.
Frågan är vad vi på Hummingbird kan göra för dig som konferensdeltagare när man drabbas av flygstrejk?
I ett tidigt skede, redan innan strejken bryter ut börjar vi bevaka de bokningar som eventuellt kan drabbas. När den kartläggningen är gjord börjar vi söka alternativa flygvägar för just din resa. I största möjliga mån och med godkännande från flygbolaget bokar vi om era biljetter.
Men vi hjälper er med så mycket mer än bara ombokning av resan. Vi lägger all vår kraft på att ni trots en strejk ska kunna få den upplevelse vi under en lång tid tillsammans arbetat fram. Vi hjälper er att maximera programmet trots justeringar, eventuella förseningar eller hur en strejk kan ha inverkat på det planerade programmet.
Vad gör Hummingbird unika gentemot andra byråer vid en flygstrejk?
Vi lägger enorm vikt på att du som kund ska känna dig så trygg som möjligt och känna dig så uppdaterad det bara går var vi är i processen. Viktigt är också att ditt val av samarbetspartner har nödvändiga licenser för att kunna hantera ombokningar/nybokningar. Självklart har vi på Hummingbird det.
Allt för att du ska känna dig så trygg som möjligt med den investering ni valt att göra.